Spring naar content
Training

Goed gastheerschap in de coffeeshop

Uiteraard, wie een coffeeshop heeft komt in aanraking met cannabisgebruikers. Maar hoe herken je problematisch cannabisgebruik en hoe kan je als medewerker adequaat handelen en escalatie voorkomen?

Doelgroep

Coffeeshopmedewerkers en -ondernemers.

Doel

Na de training:         

  • weet je waaraan je problematisch cannabisgebruik kunnen herkennen
  • weet je wat je kunt doen om incidenten te voorkomen
  • communiceer je met een collega onderling tijdig over risicosituaties
  • weet je adequaat en professioneel te handelen en escalatie te voorkomen
  • creëer je meer veiligheid voor jezelf, jouw collega’s en de gasten
  • werk je aan een beter imago voor je bedrijf

Details

Aantal deelnemers: Minimaal 6, maximaal 12
Duur: 1 dagdeel van 3 uur
Prijs: in overleg

Programma

Op basis van de literatuur en ervaringen en wensen uit de praktijk komen tijdens de training onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

  • de (lokale) wet- en regelgeving die van toepassing is op coffeeshops
  • wat goed gastheerschap is: hoe het personeel om kan gaan met het welzijn van haar klanten, met de omgeving van de coffeeshop en wat de eigen opvattingen over cannabis en blowen zijn.
  • verantwoordelijkheden dat de coffeeshop heeft ten opzichte van zijn klanten – wat mag er van de coffeeshop verwachten worden op het gebied van zorg voor het welzijn van zijn klanten?
  • informatie over cannabis en de mogelijke effecten en risico’s ervan
  • signaleren van problematisch cannabisgebruik en hierop reageren
  • psychische en lichamelijke verschijnselen die kunnen duiden op overmatig cannabisgebruik
  • oefening: hoe te handelen wanneer iemand onwel wordt of ‘out’ gaat

Verdieping

Er is een vervolgtraining voor diegene die nog meer kennis willen op doen over het goed gastheerschap in de coffeeshop.

Interesse?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.