U bevindt zich hier: Home > Blog - Hoe begin je met meer bewegen?

Blog - Hoe begin je met meer bewegen?

Deze week gaan we het hebben over wat jou aan het bewegen gaat helpen en waar je op moet letten. Ik merk dat veel van mijn cliënten wel willen bewegen, maar niet weten hoe ze moeten beginnen. Onderstaande tips helpen je op weg:

#1: Kies een activiteit uit die jij leuk vindt
Het is belangrijk dat je plezier beleeft aan de activiteit, want dan houd je het langer vol. Er zijn een heleboel sportaanbieders, dus allicht dat er wat voor jou tussen zit. Vergeet niet om naar andere activiteiten te kijken, zoals tuinieren, meehelpen op een boerderij, dansen en honden uitlaten. Dit zijn ook behoorlijk intensieve activiteiten!

#2: Zoek een ‘’beweegmaatje’’
Samen is leuker dan alleen en dat geldt ook bij het sporten. Het voordeel van een beweegmaatje is, dat je een stok achter de deur hebt, want je hebt samen afgesproken.  Het maakt het de activiteit leuker, gezelliger en je kunt elkaar makkelijker motiveren.   

#3: Zet de beweegactiviteit in je agenda
Zet de beweegactiviteit in je agenda, je kan er dan niet meer omheen. Op deze manier weet je zeker dat je er tijd voor hebt. Ook werkt het motiverend wanneer je meteen de activiteit op maandag plant. Wanneer je op maandag namelijk al bewogen hebt, ben je de rest van de week een stuk gemotiveerder bent om het door te zetten.  

#4: Zorg voor variatie
Je hoeft echt niet elke keer hetzelfde te doen. Het belangrijkste is, dat je beweegt en het type activiteit maakt minder uit. Daarnaast houdt variatie in je beweegactiviteit je scherp en zal het niet snel een sleur worden. Ga met onderstaande tips aan de slag:

#5: Loop niet te hard van stapel
Je lijf moet vaak even wennen aan een nieuwe activiteit en daarom kan er snel spierpijn of een blessures ontstaan. Begin liever iets rustiger en bouw het langzaam op! Je zult merken dat bewegen hierdoor laagdrempeliger wordt.

#6: Stick tot the plan!
Ofwel: wijk niet af van je plan. In mijn eerste blog heb ik dit advies ook gegeven met betrekking tot je voedingsplan om de vakantiekilo’s kwijt te raken. Je hebt een doel voor ogen, ga er dan voor. Het is erg vermoeiend om telkens opnieuw de discussie aan te gaan met jezelf over of je nu wel of niet gaat bewegen. Ga er gewoon voor en je zult zien dat je daarna trots en voldaan bent!

Vragen?
Mocht je vragen hebben over dit onderwerp (of een ander onderwerp op het gebied van voeding & bewegen) stuur dan een berichtje via de Facebookpagina van de Gezonde Leefstijl Challenge of stuur mij een persoonlijk berichtje via de Facebookpagina van Flow Lifestyle Coaching: https://www.facebook.com/flowlifestylecoaching

Volgende week is alweer de laatste blog en dan geef ik jullie de laatste tips & tricks over het creëren van een gezonde leefstijl.

Tot dan!